نائب رئیس جمهور اندونزی آقای یوسف کالا و همتایش آقای مایک پنس نائب رئیس جمهور آمریکا روز جمعه 21 آپریل 2017 توافق سرمایه گذاری بیش از 10 میلیارد دلاری آمریکا را جشن گرفته و رابطه قوی دوتا کشور را نشان داده اند.

در سخنرانی خود، آقای پنس گفت: امروز از طرف رئیس جمهور آمریکا آقای ترامپ سخن می گویم و من مفتخر هستم که به نائب رئیس جمهور اندونزی آقای یوسف کالا و تجار آمریکای و اندونزیایی پیوستم و آنها این توافق تاریخی سرمایه گذاری را امضا کرده اند. با این توافق مردم دو تا کشور به همدیگر نزدیکتر خواهند شد و از آن نفع خواهند برد.

وی افزود: این توافق ها نشانه جذابیت عظیم اندونزی برای شرکت های آمریکایی که فرصت ها در این کشور را دیده است. این یک روز تاریخی در همکاری تجاری آمریکا و اندونزی می باشد.

به گفته سفارت آمریکا یکی از این توافق ها مربوط به آوردن جدید ترین تکنولوژی آمریکا که بتواند نیاز انرژی اندونزی را تأمین کند و زباله ها را به محصولات ارزشمند تبدیل کند.

شرکت Applied Materials و شرکت برق ملی اندونزی یا PLN در پیشرفت دادن انتقال برق کشور توافقی را امضا کردند. همچنین شرکت ExxonMobil بر فروش 1 میلیون تن گاز مایع به شرکت Pertamina به مدت 20 سال از سال 2025، قرارداد بسته است. همکاری های دفاعی و هواپیمایی از جمله توافق های دیگر آمریکا و اندونزی می باشد.

منبع: http://www.thejakartapost.com/news/2017/04/21/ri-us-sign-trade-investment-agreements-worth-10-billion.html